• Reklama
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
czwartek, 4 marca, 2021
Nasze Lubuskie
Advertisement
  • Home
  • Aktualności
  • Nieruchomości
  • Biznes
  • Turystyka
  • Zdrowie
No Result
View All Result
  • Home
  • Aktualności
  • Nieruchomości
  • Biznes
  • Turystyka
  • Zdrowie
No Result
View All Result
Nasze Lubuskie
No Result
View All Result
Home Aktualności

Pandemia zaostrzyła konkurencję w e-handlu. Sprzedawcy szukają wyróżników i stawiają na nowe technologie

Natalia Tatarczuch przez Natalia Tatarczuch
10 lutego 2021
w Aktualności, Biznes
0
Pandemia zaostrzyła konkurencję w e-handlu. Sprzedawcy szukają wyróżników i stawiają na nowe technologie
0
SHARES
3
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Pandemia COVID-19 sprawiła, że duża część wydatków zakupowych Polaków przeniosła się do sieci, ale z drugiej strony – zaostrzyła też konkurencję w e-commerce. W efekcie sprzedawcy muszą inwestować w nowe narzędzia i technologie pozwalające im lepiej docierać do klientów. Ci wręcz oczekują takich rozwiązań jak wideo produktowe czy wirtualne przymierzalnie. Jak wynika z badań e-Izby, korzysta z nich już ponad połowa internautów w trakcie zakupów online. Rozwiązania oparte na nowoczesnych technologiach pomagają również zmniejszyć liczbę zwrotów we wrażliwej pod tym względem branży fashion.

– Widzimy znaczny wzrost sprzedaży w związku z pandemią. Gros klientów, nie mogąc skorzystać z galerii handlowych i sklepów stacjonarnych, przeniosło się do internetu i tam szukało interesujących ich towarów – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Błażej Jarosiewicz, kierownik sprzedaży i marketingu PaMaMi.pl, producenta zimowych akcesoriów. – Rosnąca popularność zakupów przez internet, coraz lepsze metody płatności i coraz szybsze dostawy zatrzymają w tym kanale sporą część klientów, która w dobie pandemii była zmuszona do zakupów w sieci.

Kanał e-commerce zanotował skokowy wzrost popularności w czasie lockdownu i ograniczeń związanych z pandemią COVID-19, kiedy stacjonarne sklepy były zamknięte albo tradycyjne zakupy wiązały się z obawą przed zakażeniem. Jak wynika z danych Gemiusa, jeszcze na samym początku pandemii (w marcu ub.r.) zakupy w internecie robiło już 73 proc. polskich internautów. Z kolei wrześniowe badanie Dentsu Aegis pokazało, że przez COVID-19 prawie połowa konsumentów (49 proc.) zaczęła częściej wybierać ten kanał zakupowy. Pandemia sprawiła więc, że duża część wydatków zakupowych Polaków przeniosła się do sieci, a do e-commerce przekonały się nawet osoby, które dotychczas były w sieci bierne i korzystały wyłącznie z tradycyjnych kanałów zakupowych.

– Obecnie sprzedajemy wyłącznie przez internet, głównie przez naszą stronę internetową i przez popularny portal sprzedażowy. W listopadzie ubiegłego roku weszliśmy na niemiecki Amazon i warto było podjąć ten krok. W tym momencie zastanawiamy się już nad wejściem na kolejne rynki, również z wykorzystaniem sklepu Amazona – mówi Błażej Jarosiewicz.

W tej chwili sprzedaż za pośrednictwem tej platformy stanowi wartościowo już prawie blisko 30 proc. całkowitej sprzedaży w segmencie B2C. Współpraca z Amazonem i rosnąca popularność e-commerce, przyspieszona dodatkowo pandemią SARS-CoV-2, pozytywnie odbiła się też na wynikach marki, która od września do stycznia zanotowała w sumie ponad 350-proc. wzrost sprzedaży w B2C, trzykrotnie zwiększyła przychód i pozyskała ok. 83 proc. więcej nowych użytkowników. Co istotne, 75 proc. całego ruchu w sklepie internetowym generują obecnie urządzenia mobilne.

Szybki rozwój internetowego handlu nie tylko napędza wyniki, ale powoduje też, że w kanale e-commerce zaostrza się konkurencja. To z kolei wymusza na firmach i sprzedawcach inwestycje w nowe rozwiązania i technologie, pozwalające im lepiej docierać do klientów.

– Rynek e-commerce jest bardzo dynamiczny. Nie idąc do przodu, będziemy się cofać, w związku z czym staramy się cały czas pracować nad nowymi rozwiązaniami. Chcemy wprowadzić algorytmy sztucznej inteligencji do sklepu internetowego, tak aby w lepszy sposób dopasowywać ofertę do preferencji klienta – wyjaśnia kierownik sprzedaży i marketingu PaMaMi.pl.

Klienci wręcz oczekują nowoczesnych, coraz wygodniejszych rozwiązań. Jak wynika z ubiegłorocznego raportu e-Izby „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”, ponad połowa (55 proc.) internautów w trakcie zakupów online korzysta już z nowoczesnych rozwiązań zakupowych typu wideo produktowe czy wirtualne przymierzalnie. W największym stopniu dotyczy to młodszej generacji, w wieku 15–24 lata.

– Najważniejsze są trzy aspekty: dostępność produktów, jak najszersza widoczność oferty i możliwość wyróżnienia się – wymienia Błażej Jarosiewicz. – Właśnie w celu wyróżnienia się na tym dosyć szerokim rynku poprosiliśmy firmę Sensi Labs o stworzenie dla nas narzędzia, jakim jest wirtualna przymierzalnia PaMaMi Fit It. Aplikacja zmienia ekran telefonu w wirtualną przymierzalnię, w której możemy sprawdzić, jak będziemy wyglądać w konkretnym modelu i kolorze czapki. Pozwala też zrobić i zapisać zdjęcie, podzielić się nim na portalu społecznościowym czy obejrzeć model czapki w 3D.

Z wirtualnych przymierzalni, opartych na rozszerzonej rzeczywistości, korzystało w ubiegłym roku raptem ok. 6 proc. kupujących w sieci – wynika z raportu e-Izby. To narzędzie powoli, ale stopniowo zyskuje jednak popularność, ponieważ rozwiązuje jeden z największych problemów internetowych zakupów, czyli brak możliwości wcześniejszej przymiarki. Z danych Gemiusa wynika, że klienci niekupujący online (jest ich 27 proc.) jako najczęstszą przyczynę wskazują właśnie brak możliwości fizycznego kontaktu z produktem i przetestowania go przed zakupem. Dotyczy to głównie branży fashion, czyli zakupów ubrań i dodatków.

– Zakupy online w branży fashion są trudne, bo nie widzimy siebie, nie widzimy, jak będziemy wyglądać w danym ubraniu. Widzimy tylko modela bądź modelkę. Tutaj z pomocą przychodzi nasza aplikacja PaMaMi Fit It, w której można się przejrzeć, zobaczyć, czy dany produkt będzie pasował, i zadecydować, czy chcemy go kupić, czy nie – mówi ekspert z PaMaMi.pl.

Wirtualne przymierzalnie bazujące na AR sprawdzą się zwłaszcza w zakupach ubrań czy dodatków, ale w e-commerce dopiero zdobywają popularność i na razie wdrożenia nie są zbyt liczne. Wcześniej jako jedna z pierwszych powstała m.in. wirtualna przymierzalnia Glasses Click & Fit przeznaczona dla producentów okularów, dystrybutorów i sklepów optycznych, która pozwala dopasować oprawki okularów do kształtu twarzy.

– Wprowadzając tę aplikację, liczyliśmy przede wszystkim na efekt pierwszeństwa. W branży fashion chcieliśmy być pierwsi z zastosowaniem rozszerzonej rzeczywistości i to nam się udało – mówi Błażej Jarosiewicz. – Spodziewamy się, że dzięki temu narzędziu będziemy też mieć mniej zwrotów.

Jak podkreśla, PaMaMi zamierza inwestować w kolejne rozwiązania i technologie, które pozwolą marce wyróżnić się w e-commerce i będą stanowić o przewadze nad konkurencją. Poza wirtualną przymierzalnią w tej chwili marka wykorzystuje też m.in. algorytmy sztucznej inteligencji, które wspomagają proces prezentowania spersonalizowanej oferty dla klienta.

– Rynek e-commerce ogólnie będzie się cały czas rozwijał w kierunku nowych technologii. Branży fashion również to dotyczy – mówi kierownik sprzedaży i marketingu PaMaMi.pl.

Poprzedni

Infrastruktura ciepłownicza w polskich miastach wymaga modernizacji

Następny

Opracowany przez Polaków innowacyjny system montażu okien ma szansę stać się światowym standardem

Natalia Tatarczuch

Natalia Tatarczuch

Następny
Pandemia zaostrzyła konkurencję w e-handlu. Sprzedawcy szukają wyróżników i stawiają na nowe technologie

Opracowany przez Polaków innowacyjny system montażu okien ma szansę stać się światowym standardem

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Trendy
  • Komentowane
  • Ostatnie
Weronika Humaj: Ciężko przyzwyczaić się do tego, że zostaliśmy tak zamknięci. Brakuje mi normalnego funkcjonowania

Weronika Humaj: Ciężko przyzwyczaić się do tego, że zostaliśmy tak zamknięci. Brakuje mi normalnego funkcjonowania

11 lutego 2021

PGNiG odkrywa nowe pokłady gazu w Przemyślu

4 września 2020

Infrastruktura ciepłownicza w polskich miastach wymaga modernizacji

13 września 2020

Samorządy będą kupowały coraz więcej pojazdów zasilanych gazem oraz z napędem elektrycznym

5 września 2020
Cezary Pazura: Lekarz to bardzo odpowiedzialny zawód. Myślę, że ma dużo wspólnego z aktorem

Cezary Pazura: Lekarz to bardzo odpowiedzialny zawód. Myślę, że ma dużo wspólnego z aktorem

0

Energetyka słoneczna stała się opłacalnym biznesem

0

Grupa PGE rezygnuje z węgla i zainwestuje 75 mld w OZE

0

Rząd planuje nowe obciążenia podatkowe dla ponad 40 tys. firm

0
Cezary Pazura: Lekarz to bardzo odpowiedzialny zawód. Myślę, że ma dużo wspólnego z aktorem

Cezary Pazura: Lekarz to bardzo odpowiedzialny zawód. Myślę, że ma dużo wspólnego z aktorem

11 lutego 2021
Paweł Tur: Muzyk powinien być niespełniony przez całe życie. Moim celem jest zdobycie całego wszechświata muzycznego

Laureatki pierwszej edycji „The Voice Senior” właśnie wydały swoją debiutancką płytę. Składa się z ośmiu coverów o miłości

11 lutego 2021
Tomasz Jacyków: Niezwykłe jest, jak ludzie próbują sobie na lewo załatwiać szczepionki, jak przepłacają

Anna Dereszowska: Mamy taki szalony pomysł, żeby przenieść część naszego życia na Mazury.

11 lutego 2021
Weronika Humaj: Ciężko przyzwyczaić się do tego, że zostaliśmy tak zamknięci. Brakuje mi normalnego funkcjonowania

Weronika Humaj: Ciężko przyzwyczaić się do tego, że zostaliśmy tak zamknięci. Brakuje mi normalnego funkcjonowania

11 lutego 2021

Najnowsze

Cezary Pazura: Lekarz to bardzo odpowiedzialny zawód. Myślę, że ma dużo wspólnego z aktorem

Cezary Pazura: Lekarz to bardzo odpowiedzialny zawód. Myślę, że ma dużo wspólnego z aktorem

11 lutego 2021
Paweł Tur: Muzyk powinien być niespełniony przez całe życie. Moim celem jest zdobycie całego wszechświata muzycznego

Laureatki pierwszej edycji „The Voice Senior” właśnie wydały swoją debiutancką płytę. Składa się z ośmiu coverów o miłości

11 lutego 2021
Tomasz Jacyków: Niezwykłe jest, jak ludzie próbują sobie na lewo załatwiać szczepionki, jak przepłacają

Anna Dereszowska: Mamy taki szalony pomysł, żeby przenieść część naszego życia na Mazury.

11 lutego 2021
Weronika Humaj: Ciężko przyzwyczaić się do tego, że zostaliśmy tak zamknięci. Brakuje mi normalnego funkcjonowania

Weronika Humaj: Ciężko przyzwyczaić się do tego, że zostaliśmy tak zamknięci. Brakuje mi normalnego funkcjonowania

11 lutego 2021

Nasze Social Media:

Kategorie

  • Aktualności
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Turystyka
  • Zdrowie

Najczęściej czytane

Cezary Pazura: Lekarz to bardzo odpowiedzialny zawód. Myślę, że ma dużo wspólnego z aktorem

Cezary Pazura: Lekarz to bardzo odpowiedzialny zawód. Myślę, że ma dużo wspólnego z aktorem

11 lutego 2021
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2021 Our Media Groups - Made by: Kiwi Creative Studio.

No Result
View All Result
  • Home
  • Aktualności
  • Nieruchomości
  • Biznes
  • Turystyka
  • Zdrowie

© 2021 Our Media Groups - Made by: Kiwi Creative Studio.